A Wilhelm Emil Messerschmitt által tervezett Messerschmitt Bf 109 vadászgép a 20. század legjelentősebb harci repülőgépe. A második világháború éveiben ez a típus jelképezte a Luftwaffe haderejét, valamennyi szövetséges katona ismerte és félte a híres vadászgépet. A Messerschmitt Bf 109 különböző variánsait repülő pilóták eredményei magasan felülmúlták az egyéb hadban álló országok által rendszeresített gépeken harcoló pilóták eredményeit, a háború legnagyobb ászai ezt a konstrukciót repülték. A Luftwaffe pilótái közül 5000-nél is többen értek el 5 vagy több légi győzelmet, amely a szövetségesek értékelési rendszerében magával vonta az ász minősítést. Egyes kivételes tehetségű német pilóták egymagukban is döbbenetes veszteségeket okoztak az ellenfelek számára: Erich Hartmann 352, Gerhard Barkhorn 301, Günther Rali 275, Ottó Kittel 267, Walter Nowotny 258, Wilhelm Batz pedig 237 légi győzelmet ért el katonai pályafutása alatt. Ez a felsorolás korántsem teljes: összesen 23 német pilóta aratott diadalt a légi harcok során 200-nál több alkalommal, és további 82 pilóta ért el 100-nal több légigyőzelmet. A legnagyobb ászok egyesített győzelmei még ennél is beszédesebb eredményeket mutatnak: a második világháború 35 legeredményesebb német pilótája – többségük a Me 109 különböző variánsaival repült – összesen 6800-nál is több szövetséges repülőgépet lőtt le.