Életünk jelentős része az internetre költözött. Innen tájékozódunk, itt ismerkedünk, itt vásárlunk, itt élünk közösségi életet rég nem látott és sosem látott ismerőseinkkel. Nézzük a képernyőt, kattintgatunk, tehát internetes médiát fogyasztunk. Közben pedig csináljuk is ezt a médiát: a világhálón előbb-utóbb szinte mindenki tartalomgyáros lesz. Fórumozunk, blogot írunk, céges honlapot tervezünk – vagy saját újságot indítunk, ha nem vagyunk elégedettek a meglévőkkel.
A könyv az internetes tartalomszolgáltatás, az on-line médiaszakma alapfogalmait ismerteti. Nem technikai-programozói megoldásokat közöl – ezekre ma már alig-alig van szükség, annyiféle kiváló szolgáltatás verseng az amatőr és profi tartalomelőállítók figyelméért-, hanem a rengeteg előállítható tartalomtípus történetéről, sajátosságairól, a látogatottság megszerzéséről és méréséről, használhatóságról, a hirdetésekről, a jogi környezetről, valamint a felelősség kérdésérről szól.