Pietá, Dávid, a Sixtus-kápolna freskói… Mindannyiunk számára jelentéssel bírnak ezek az alkotások, a reneszánsz egyik legnagyobb egyéniségének művei, amelyeket naponta ezrek és ezrek látogatnak, hogy csak néhány percre szemrevételezhessék a csodát. Az alkotásokat és alkotójukat, Michelangelót pedig számtalan album, tanulmány mutatta be. Tudjuk, hogy korának nem csupán roppant tehetségű festő- és szobrászművésze volt, hanem az anatómia-ábrázolás úttörője is. Szenvedélyesen igyekezett festményein visszaadni az emberi test valóságát, ezért az ő művein nem találkozhatunk pufók angyalkákkal és suta emberekkel. Emberábrázolásaiban minden izom, minden csont és porcogó a helyén van. Két brazil orvos, Gilson Barreto és Marcelo de Oliviera figyelmét éppen ez a kidolgozottság, pontosság ragadta meg. Megfigyeléseik – és egy amerikai tudós, Frank Meshberger vizsgálódása – alapján arra a következtetésre jutottak, hogy Michelangelo kódolt üzeneteket hagyott hátra alkotásaiban, elsősorban a Sixtus-kápolna tábláin. A kutatók szerint a freskón látható fatönk nem fatönk, hanem légcső, egy zöld táska pedig valójában az emberi szívet ábrázolja…