A repülés története során számtalan különleges, sőt kimondottan extrémnek nevezhető sárkányszerkezeti-kialakítású repülőgéptípus bukkant fel. Mindez a fejlesztőmérnökök – Lippisch professzor, a Horten fivérek és Jack Northrop – útkeresésének volt köszönhető, akik soha nem elégedtek meg azzal a technológiai szinttel, amely az adott korszakot jellemezte.
Könyvünk témája egy ilyen különleges sárkányszerkezet. Az így megépített repülőgépek egyedi külsővel rendelkeznek, így ennek megfelelően a sajátos – „csupaszárny” – nevet kapták.
A tervezőket eleinte a lezuhanni képtelen repülőgép elkészítésének vágya hajtotta, a későbbiekben már felismerték, hogy a függőleges vezérsík hiánya miatt kisebb a repülőgép légellenállása és a formából adódóan kevesebb radarjelet vernek vissza.
A lopakodó technológia azonnal lecsapott a repülőszárny kialakításra.
A hadmérnökök álma sok-sok év kitartó kísérletezés és tesztelés után megvalósult: megépült és hadrendbe állt a radarok számára láthatatlan, kivételes repülési tulajdonságokkal rendelkező, lenyűgöző konstrukciójú B-2 Spirit csupaszárny, lopakodó bombázó.